Chatt på företagets sajt
Det blir allt vanligare att man möter en chatt på företagens sajter och som man snabbt kan komma i kontakt med företaget. Det är ett effektivt sätt att kommunicera med sina kunder och underlättar i de flesta fall både för kunden och företaget.
Det är inte alltid man kan ha personal och tid för att bemanna en chatt. Då kanske en Chattbot vara ett bra alternativ för er. Med en bot av detta slag så finns det en grundläggande databas i bakgrunden med svar på de flesta frågor som kan ställas av kunden. Utan att frågan tilldelas någon som sköter chatten så skickas frågan till en kunskapsbank där den snabbt hämtar upp ett relevant svar på den fråga som kunden ställt.
Så klart så är det mycket trevligare att veta att det sitter en fysisk person bakom tangentbordet men i vissa fall så är inte detta en möjlighet och då kan en bot vara den bästa möjligheten att bemöta kunders frågor. Så klart så ska det visas att det är en bot som svara på kundens frågor och om man vill ha en personlig kontakt så är det e-post eller telefon som gäller. Det gäller att man så effektivt som möjligt ser till kundens behov.
Lycka till med er kundservice och vi hoppas att ni hittar de vägar som passar er bäst att kommunicera med era kunder.